Pages

Mengaji Pasti Boleh!: Siti Fatimah Mukhtar: Di UK dan terus cemerlang

Alhamdulillah~

Mengaji Pasti Boleh!: Siti Fatimah Mukhtar: Di UK dan terus cemerlang: Salam, Hangat diperkatakan seluruh negara, mahasiswa cemerlang Malaysia ke United Kingdom membuka aurat, hilang jati diri dan...

S-U-R-P-R-I-S-E-D ! =)

Eh2, dah 2012 la sahabat2! pantas sungguh masa meninggalkan kita, byk juga kenangan2 yg pahit dan manis tersemat bersama memori hidup :)

have a blast 2012! :)

:)

ouw yeah, lupa lah! bday ketone ! :D

sweet 19teen!

happy bday keton3! :D

yeah! tahniah atas kejayaan majlis surprised yg dianjurkan buat PENYANYI ARS 4 ni yg tidak mempunyai vokal yg baik! hahah.


pergh! sydap! <3


yes u are! :)

terima kasih! kek aiskrim!

boleh pulak ade mkann tmbhn? heh

wuu~ dah rata dan kelihatan kemas! :D

lilin ni sgt romantik! LOL!

see! raja buah pon? alhamdulillah #burping~ :D

yg ni besaq, tp kurang sedap/ :(


teringat tyme KMNS! :( minum air dlm bekas kulit durian! 

korang! u guys noe whut? 

sooo sweet~ <3 :p

eheh. thanx guys! 

oryto, enuf wit those moment a while. As we all noe~

:S

so im here to wish to all of us

chaiyok2! 
ni ade pesanan . :)

eheh XD
ingatan buat diri sendiri dan kepada sahabat2 juga! :)

manisnya kurma itu. (tba!) 
man jadda wa jada waman zara'a hasoda :) ilalliqa' wama'assalamah \(^^,)/


BUAT PEDOMAN BERSAMA. :)

Assalamualaikum sahabat2!  im here! :)
mari kita renung-renungkan dan selamat beramal !! :)
ini adalah pesanan dari Dr. Fadilah Kamsah yang katanya~

Jika kamu memancing ikan,

eh? acane bleh ade ni? :D

Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu,
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia.
semula ke dalam air begitu saja.
Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya,
ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

see! byk jenis! (tiba!)

Begitulah jua..
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang,
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU ,
hendaklah kamu MENJAGA hatinya,
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu sahaja,
Karena dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu,
 dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia masih mengingatmu..

luka seribu rindu? erk. . :D

Jika kamu menadah air biarlah berpada,

amek baldi. kalo gini aje, memey laa smpi ble takan ade simpanan air(tba!)

jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap
ia terlalu teguh, cukuplah sekadar keperluanmu,
Apabila sekali ia retak, tentu sukar untuk kamu menampalnya semula,
Akhirnya ia dibuang,

Sedangkan jika kamu cuba untuk memperbaikinya ,
mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi,
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang,, TERIMALAH seadanya,
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa,
Anggaplah ia manusia biasa, Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN,
bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya,
Akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya,

urgh! :(

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA, boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga
ke akhirnya,,

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi,
yang kamu pasti baik untuk dirimu,
yang mengenyangkan, berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain,
terlalu ingin mengejar kelazatan.
kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan menyesal

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan,
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu,
MENYAYANGI dan MENGASIHIMU,




Mengapa kamu berlengah ?
cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain ?
Terlalu mengejar kesempurnaan.
Kelak kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain.
Kamu juga akan MENYESAL ! serve u right! 

tulah! jual mahal! :D

relaku pergi~ :"(
Kesimpulannya sahabat2, hargailah dan bersyukur dengan kurniaanNya.
Semoga menjadi sorang yang sentiasa bersyukur kepadaNya dan tingkatkan ketaqwaan kepadaNya :)

thumbsup!

upthumbs! :p

sekian entri kali ini . renung- renungkan dan selamat beramal ! :)

bersederhanalah wahai sahabat :)

entri kali ni, jangan TERLALU TERLALU sangatt la kann :D

1- Terlalu LAMA BERDIRI?
Merosakkan tulang. Urat-urat sekitar kaki menjadi kembang.

alamak! kakiku dah makin kembang! haha

2- Terlalu LAMA DUDUK?
Merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh
menjadi kendur.


sampai tinggal rangka da!tak gerunnya! =.=

3- Terlalu LAMA MELIHAT?
Merosakkan darah. Darah haid menjadi lebih kotor dari biasa.


eee! sensitif tol tang mata nie =.=

4- Terlalu BANYAK TIDUR?
Merosakkan tenaga. Menjadi pemalas. Jauh jodoh. Selalu berangan-angan.
Urat-urat sekitar rahim menjadi tidak kuat. Mudah dijangkiti
kemandulan.

berangan lebih !


malas malas malas! 


ZZzZzZzZ~


flexible tol budak nih! :D


gila la! kecix2 dah boleh gimnastik! *impress! :D

5- Terlalu RIANG/GEMBIRA?
Merosakkan usus.

senyum seindah seindah suria yang membawa cahaya =)
seyum takpe! :)
tapiii 



terlebih sudah! 

6- Terlalu KERAP MARAH?
Merosakkan hati. Cepat kelihatan tua.


the hulg! urgh!!! 

kerosakan hati.

abang tak abang, sape kacau kasi pecah! 

7- Terlalu BANYAK BERFIKIR?
Merosakkan limpa. Kulit muka cepat berkedut. Haid tidak menentu dan
dalam waktu tidur kerap mengalami sentakan kaki atau tangan. Kesihatan
rahim dan sekitarnya mudah terjejas.


org byk berfikir nie dahinya luas, cbe tgok dahi korang. hihi~


8- Terlalu BANYAK BERSEDIH?
Merosakkan jantung.

sob sob TT__TT

i have one in my collection. Good for practise guys! :)

jika kau fikirkan kau boleh, kau pasti boleh melakukan! :)
dalam firman Allah ade mengatakan, "Sesungguhnya Allah menurut sangkaan hamba-hambaNYA.


jantung antre organ terpenting, jd jgalah sebaiknya. hoho~


9- Terlalu MERANA?
Merosakkan paru-paru.

dari kecil dah dididik. 

kerosakan ada paru2.  

buy one! *promote plop. :D


10- Terlalu TAKUT?
Merosakkan ginjal. Apabila fungsi ginjal terjejas, boleh mengakibatkan
gejala kencing manis dan lemah jantung.

bertempat la takut pon kann. 

tyme to change guys!

YES! ABSOLUTELY! 


11- Terlalu KERAP TERKEJUT?
Merosakkan pundit hempedu. Gejala pening kepala kerap dialami. Haid
menjadi tidak menentu dan kadangkala pendarahan terlebih.

tertujut sampai tanggal gigi aku! :D

WHUT??? MAMPU ker aq nak telan nie? :D

help me!! pressure!

degil gila orang nie, sampaikan dinding boleh retak? mmg KEPALA BATU ! :D


12- Terlalu BANYAK MAKAN?
Merosakkan pencernaan. Mudah mengalami keletihan, malas dan selalu
mengantuk. Liang vagina kurang bersih (semakin banyak ?ragam?
lauk/makanan yang dimakan dan semakin terjejas kesihatan)


aku nak lagi!!! give me one give me one give me one more! 

pergh! kecik2 dah berat gini, bdk ni berisiko tinggi utk mndpt penyakit2 merhaya! 


tolong! 

nak belajaq pong takdak mood da. 

dah tak larat da,


13- Terlalu BANYAK MINUM AIS?
Merosakkan otot dan lambung. Badan dan payudara menjadi lembik. Berat
badan meningkat. Mudah diserang penyakit dan tidak kelihatan awet
muda.

ice2 babeyh! :D

waktu panas terik nie la godaannya~ 

hamek kau! gila2 naek! 
exercise! haha

14- Terlalu BANYAK MASA LAPANG?
Merosakkan fikiran. Kelapangan masa yang terlalu banyak menimbulkan
suka berkhayal dan menimbulkan pelbagai penyakit jiwa, kecuali masa
lapang diisi dengan aktiviti hidup positif.

demi masa...
lagha nye! 

isi dgn aktiviti  yg berfaedah :)
pon boleh~

ini lagi bagus!

membasahkan lidah dgn berzikir.

15- Terlalu BERHARAP?
semua tak jadi...sedihnya...


aku berhenti berharap~ 


eh jangan berhenti berharap, maksudnye di sini, JANGAN terlalu meletakkan harapan  pada sesuatu yang tak pasti lagi, dan teruskan letakkan harapan kepadaNYA . ;)

Konklusinya di sini, kte perlulah bersederhana dalam sesuatu tu, tidak BERLEBIH-LEBIHAN, dan tidak TERKURANG. 

Oke la, till here my sharing, c u again! InsyaAllah~ xai jien! \(^^,)/

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
 
KakiBlog